Освітяни обговорюють питання організації дослідницької діяльності з дітьми в умовах дистанційного навчання
Одним зі шляхів підвищення готовності учнів до дослідницького пошуку в умовах воєнного стану є дистанційна або очно-дистанційна форма навчання юних дослідників Але, поряд з високими здобутками освітян наявна ще низка проблем, пов’язаних із підготовкою, науковим і педагогічним супроводом учнівських досліджень.
Саме цими умовами обумовлено актуальність проведеноного, 24 червня 2022 року, обласного он-лайн семінару на тему «Організація дослідницької діяльності з дітьми в умовах дистанційного навчання», відповідно до Плану роботи Полтавського обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді.
У семінарі взяли участь педагогічні працівники закладів позашкільної освіти еколого-натуралістичного напряму, керівники гуртків еколого-натуралістичного профілю, вчителі природничих дисциплін.
Під час жвавого обговорення питань: тематика досліджень із учнями у галузі природничих наук в умовах дистанційного навчання; можливості залучення дітей до проведення досліджень у природі під час дії воєнного стану; досвід проведення досліджень з учнями в умовах дистанційного навчання.
До заходу залучилася Валентина Оніпко, докторка педагогічних наук, професорка кафедри ботаніки, екології та методики навчання біології Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка, яка розкрила питання дистанційної підтримки дослідницької діяльності учнів.
Вона зазначила, що дистанційна підтримка передбачає індивідуалізований процес, що сприяє набуттю навичок та умінь організації, проведення та представлення результатів дослідження, який відбувається за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного її учасників (учень, учитель-тьютор, експерт, адміністратор) у спеціалізованому середовищі, створеному на основі сучасних психолого-педагогічних та інформаційних технологій; охарактеризувала функціонал інформаційного середовища дистанційної підтримки дослідницької діяльності учнів (програмні засоби та онлайн інструменти з хмарним розміщенням, які можна використовувати для організації дослідницької роботи учнів); переваги віртуальних лабораторій (віртуальні симулятори, віртуальні лабораторні роботи), які візуалізують та спрощують сприйняття навчального матеріалу, допомагають більш наочно та безпечніше провести різноманітні досліди до організації дистанційних занять з учнями та експерименти; методичні підходи до проведення проведення науково-дослідної роботи юного дослідника у дистанційній.
На завершення Валентина Оніпко усім присутнім побажала успіхів у дослідній діяльності, спрямованій на розуміння навколишнього середовища, нових відкритів, розвитку інтелектуального і творчого потенціалу дітей та запросила до співпраці з викладачами Полтавського педагогічного університету імені В.Г. Короленка.