ЗГУРТОВАНІСТЬ СТУДЕНТСЬКОГО КОЛЕКТИВУ – ЧИННИК НАБУТТЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ
У формуванні професійної компетентності майбутнього фахівця вирішальну роль відіграє освітнє середовище закладу вищої освіти, зокрема, студентський колектив, який чинить соціалізуючу і виховну дію на особистість студента. Основним середовищем спілкування і навчання студентів є академічна група. Ступінь згуртованості є показником психологічного клімату студентського колективу, який відображає ступінь задоволеності студентами наявними міжособистісними стосунками.
Із метою згуртованості студентів груп ПЕ-16 та ПП-15 професоркою кафедри ботаніки, екології та методики навчання біології Валентиною Оніпко 11 травня був проведений виховний захід «Згуртованість студентського колективу – чинник набуття професійної компетентності» (в онлайн режимі).
Учасники тренінгу ознайомилися з психологічними особливостями функціонування груп, процесом самопізнання, чинниками, що впливають на згуртування команди; оволоділи навичками аналізу індивідуальних і групових проблем, прийомами ефективної взаємодії, умінням працювати в команді; навчилися знаходити подібності в учасників групи для покращення взаємодії між ними, усвідомлювати свою роль та функції в групі.
Валентина Оніпко наголосила, що група вищого рівня розвитку з високою згуртованістю, сприятливим психологічним кліматом, соціально активними лідерами, діючою системою студентського самоврядування є моделлю професійного спілкування, в якій налагоджуються сприятливі умови для успішного формування у студентів необхідних компетенцій як структурних компонентів професійної компетентності фахівця та акцентувала: «Саме до такого високого рівня треба намагатися розвивати студентські групи».
Учасники заходу мали змогу визначити своє психологічне самопочуття та оцінити, диниміку групових процесів під час виконання тесту «Соціально-психологічний клімат у групі», що дозволило переконатися у сприятливому соціально-психологічному кліматі студентських груп.
Гра «Якості та вміння, важливі для ефективного спілкування» зацікавила студентів та сприяла розвитку комунікативної компетентності, формуванню командного духу шляхом згуртування груп, розвитку відповідальності та внеску кожного учасника у вирішенні спільних завдань, усвідомленню себе частиною команди.
Наприкінці, усі студенти зазначали, що захід допоміг переосмислити значимість кожного члена колективу у досягненні спільної освітньої мети, відчути позитивний вплив згуртованої роботи на психоемоційну сферу, мотивацію до активної діяльності та досягнення успіху.