ЗАСІДАННЯ РОБОЧОЇ ГРУПИ З ОБГОВОРЕННЯ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ ДРУГОГО (МАГІСТЕРСЬКОГО) РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ – «ПОЗАШКІЛЬНА ОСВІТА» ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 011 «Освітні, педагогічні науки» 2024 РОКУ НАБОРУ

25 червня 2024 року на кафедрі мистецтвознавства та позашкільної освіти відбулося чергове засідання робочої групи з обговорення освітньо-професійної програми підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки 2024 року набору.

У засіданні взяли участь члени робочої групи, зовнішні стейкголдери:

  • член Міжнародної асоціації позашкільної освіти, відзначена орденом «Освітянська слава», директор Полтавського міського центру позашкільної освіти Полтавської міської ради Семеняка Лариса Василівна;
  • директор Полтавської міської школи мистецтв «Мала академія мистецтв» імені Раїси Кириченко, заслужений працівник культури України, член творчої спілки Асоціації діячів естрадного мистецтва України, Голова Ради директорів мистецьких шкіл Полтавської області Магомедова Тетяна Юріївна;
  • до обговорення долучилася також представник роботодавця доктор історичних наук, заслужений працівник культури України, директор Опішнянського державного художнього ліцею імені Василя Кричевського Овчаренко Людмила Миколаївна; виконувач обов’язків директора Полтавського обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді Дуброва Володимир Іванович;
  • Магістранти групи ПЗО-57 – Пустяк Руслан Анатолійович, Блоха Олександр Миколайович, що здійснюють навчання за обговорюваною освітньо-професійною програмою 2023 року набору.

        Робоче засідання відкрила доктор мистецтвознавства, доцент, завідувач, професор кафедри мистецтвознавства та позашкільної освіти Погребняк Марина Миколаївна, привітавши усіх присутніх та оголосивши порядок денний засідання, загострила увагу присутніх на важливості надання рекомендацій і зауважень з приводу обговорення зазначених програм.

        Гарант освітньої програми доктор педагогічних наук, доцент, доцент кафедри мистецтвознавства та позашкільної освіти Лебедик Леся Вікторівна, яка ознайомила присутніх:

  •  з особливостями проєкту освітньо-професійної програми «Позашкільна освіта» 2024 року набору, акцентувала увагу присутніх на структурних компонентах документу: загальній інформації, меті, особливостях, програмних компетентностях, результатах навчання, перелікові освітніх компонентів загальної, професійної підготовки. Зокрема відзначила, щодо компонентів загальної підготовки було додано англійську мову;
  • продемонструвала фото-звіт про виконання освітніх завдань магістрантами, їх участь у освіньо-науковому житті кафедри, університету, співпрацю у ході реалізації освітньої програми із закладами позашкільної освіти, закладами загальної середньої освіти;
  • наголосила на відповідності кадрового складу забезпечення якості навчання пункту 37 Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності;
  •  запросила присутніх членів робочої групи та зовнішніх стейкголдерів до аналізу та надання рекомендацій по змісту програми.

        Розпочала обговорення своїм виступом виконувачка обов’язків директора Полтавського обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді Сусахіна Людмила Володимирівна, яка на основі досвіду педагогічної діяльності у закладі позашкільної освіти зазначила, що при працевлаштуванні випускників закладів вищої освіти на роботу, як правило, з’ясовується відсутність оволодіння ними законодавчою базою з позашкільної освіти і висловила свої сподівання що обговорювана програма глибоко знайомить студентів із законодавчою базою, оскільки така база суттєво відрізняється від законодавчих баз загальної середньої чи вищої освіти. Тому, на думку виступаючої, її вивченню варто приділяти значну увагу для розуміння системи роботи закладу позашкільної освіти, та необхідність проходження активної практики роботи студентами-магістрантами.

        У якості пояснення Лебедик Леся Вікторівна, як гарант програми зазначила, що вирішення означеної проблематики передбачено у програмі засобами реалізації вибіркових дисциплін, зокрема «Правові аспекти в позашкільній освіті», яку пропоновано зробити професійною.

        Виконувач обов’язків директора Полтавського обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді Дуброва Володимир Іванович підтримав ідею Сусахіної Л.В., щодо необхідності вивчення магістрантами нормативно-правового забезпечення роботи закладів позашкільної освіти. Виступаючий підняв проблематику ефективності забезпечення якісної підготовки різних напрямів позашкільної освіти та наголосив на забезпеченні рівня володіння здобувачами освіти інноваційними ІТ-технологіями з метою якісного забезпечення освітньої діяльності, та необхідності володіння випускниками програми ораторським мистецвом. Запросив магістрантів проходити виробничу педагогічну практику на базі Полтавського ОЦНТТУМ ПОР з метою якісного практичного оволодіння професійними компетентностями.

        Присутня на засіданні докторка історичних наук, директорка Опішнянського державного художнього ліцею імені Василя Кричевського Овчаренко Людмила Миколаївна теж відмітила необхідність вивчення такої дисципліни як«Правові аспекти в позашкільній освіті» у 4 або 5 семестрі програми що обговорюється. Виступаюча поцікавилася – чи приділяється належна увага вивченню вивченню декоративно-ужиткового мистецтва під час підготовки фахівців, та чи передбачено підготовка пов’язану з науковою діяльністю, та аспектами такої практичної підготовки. Людмила Миколаївна, запропонувала обов’язково включити до робочої програми вивчення дисципліни практичну роботу, що передбачає роботу з каталогами, бібліотечними архівами, першоджерелами з метою навчання глибини наукового пошуку та уникнення академічної недоброчесності.

        Присутні члени робочої групи в цілому позитивно охарактеризували актуальність представлених до розгляду розділів освітньої програми, схвально відзначили та прокоментували цикли загальної і фахової підготовки та орієнтований перелік дисциплін вільного вибору студентів.

        Присутні магістри Пустяк Руслан Анатолійович і Блоха Олександр Миколайович висловили вдячність науково-педагогічному складу викладачів ПНПУ які забезпечують реалізацію ОПП, зауважили що їм було цікаво навчатися протягом першого року навчання та приймати активну участь у наукових, мистецьких заходах університету, факультету природничих наук та менеджменту і кафедри мистецтвознавства та позашкільної освіти.

You may also like...