Круглий стіл щодо перегляду освітньо-професійної програми «Середня освіта (Біологія та здоров’я людини)»

24 березня 2020 року було проведено круглий стіл щодо перегляду освітньо-професійної програми «Середня освіта (Біологія та здоров’я людини)», другого рівня вищої освіти на якому були присутні члени робочої групи: гарант – Марина Дяченко-Богун доктор педагогічних наук, професор кафедри ботаніки, екології та методики навчання біології ПНПУ імені В.Г. Короленка; Валентина Оніпко професор, завідувач випускової кафедри ботаніки, екології та методики навчання біології; Віктор Закалюжний кандидат геолого-мінералогічних наук, доцент кафедри біології та основ здоров’я людини; Ніна Пивовар доцент кафедри педагогічної майстерності та менеджменту імені І.А. Зязюна; стейкголдери: Любов Севастьян методист міського методичного кабінету Управління освіти виконавчого комітету Полтавської міської ради, учитель хімії вищої категорії Комунального закладу «Полтавська гімназія № 32 Полтавської міської ради Полтавської області, Світлана Божок директор Комунального закладу «Полтавської загальноосвітньої школи I-III ступенів № 27 Полтавської міської ради Полтавської області», Віктор Бур’ян методист відділу природничо-математичних дисциплін та технологій Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського та здобувачі вищої освіти V курсу спеціальності 014.05 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини).

На круглому столі виступили викладачі, магістранти і стейкголдери, які наголосили, що для перегляду і корегування освітніх програм були використані ключові індикатори діяльності ПНПУ, результати поточного, підсумкового контролю, моніторингу якості освітнього процесу (ректорський контроль, моніторинг якості контенту освітніх компонентів) задоволеність здобувачів вищої освіти освітніми програмами, яка визначалася шляхом анкетування (зокрема, щорічний моніторинг якості освіти здобувачів вищої освіти «Викладання очима магістрантів»), офіційні відгуки роботодавців, які дозволяють констатувати, що ОП відповідає вимогам закладів середньої освіти і може бути впроваджена в освітній процес.

Під час круглого столу здобувачі вищої освіти висловили задоволеність рівнем освітньої програми (а саме змістом та очікуваними результатами навчання).

Любов Севастьян, як зовнішній стейкголдер, запропонувала включити до змісту дисциплін, які входять до ОП, інформацію, яка дозволить сформувати вміння самостійно проводити різні організаційні форми навчання у закладах середньої освіти, вибирати та застосовувати продуктивні технології, методи, прийоми, форми та засоби навчання. Також Світлана Божок зазначила, що до змісту ОК «Методика викладання у старшій (профільній школі)» необхідно включити розгляд шляхів упровадження кейс-методу та проєктних технологій в освітній процес. Віктор Бур’ян відзначив, що освітня програма враховує важливі освітні цілі та передбачає підготовку фахівців, здатних вирішувати актуальні проблеми за професійним спрямуванням.

У кінці зібрання усі учасники одноголосно прийняли рішення, у якому наголошувалося про врахування усіх пропозицій зацікавлених сторін при корегуванні і оновленні освітньо-професійної програми Середня освіта (Біологія та здоров’я людини) за другим (магістерським) рівнем. У ході проведення круглого столу було визначено, що Освітня програма «Середня освіта (Біологія та здоров’я людини)» є затребуваною на ринку освітніх послуг та дозволяє забезпечувати підготовку висококваліфікованих учителів біології та основ здоров’я людини при умові врахування пропозицій щодо оновлення.

You may also like...