Студенти та викладачі ПНПУ долучилися до Харківського хімічного семінару (Kharkiv Chemical Seminar)
Науково-дослідне відділення хімії функціональних матеріалів НТК «Інститут монокристалів» НАН України продовжує роботу Харківського хімічного семінару (Kharkiv Chemical Seminar) – платформи для обміну науковими ідеями та популяризації сучасних досягнень у галузі хімії.

11 листопада 2025 року студенти спеціальностей Е3 Хімія та А4.06 Середня освіта (Хімія) першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів вищої освіти, а також викладачі кафедри хімії та методики викладання хімії Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка мали можливість долучитися до чергової відкритої лекції, яку прочитав професор Торстен Штайнметцер (Prof. Dr. Torsten Steinmetzer) — професор фармацевтичної хімії Інституту фармацевтичної хімії Університету Філіпса (м. Марбург, Німеччина).


Тема лекції — «Від пептидних до нових непептидних інгібіторів пропротеїнової конвертази фурину як потенційних противірусних засобів широкого спектру дії» — викликала значний інтерес серед науковців і здобувачів освіти.
Професор Штайнметцер представив результати багаторічних досліджень своєї наукової групи, присвячених розробці, синтезу та визначенню інгібіторів протеаз. Зокрема, він пояснив, що фурин — це трансмембранна серинова протеаза типу I, яка належить до родини пропротеїнових конвертаз (ПК) і виконує важливі фізіологічні функції, активуючи попередники гормонів, ферментів і білків. Водночас, активність фурину пов’язана з розвитком низки захворювань, серед яких — рак, муковісцидоз та інфекційні хвороби, зумовлені активацією бактеріальних токсинів і вірусних глікопротеїнів. Професорсько-викладацький склад кафедри хімії та методики викладання хімії й студенти факультету природничих наук та менеджменту висловлюють щиру вдячність професору Торстену Штайнметцеру за надзвичайно змістовну, науково насичену та актуальну лекцію, яка сприяла розширенню наукового світогляду та мотивувала здобувачів освіти до подальшого професійного саморозвитку.
