На природничому факультеті ПНПУ імені В. Г. Короленка відбулися XXVІI Каришинські читання
28–29 травня 2020 р. в онлайн-режимі пройшла Міжнародна науково-практична конференція «Методика навчання природничих дисциплін у середній та вищій школі (Каришинські читання)», що уже двадцять сьомий раз збирає на природничому факультеті Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка провідних фахівців природничо-наукової сфери, викладачів, учителів-практиків, аспірантів, магістрантів, студентів. До організації і проведення конференції долучилися Національна академія педагогічних наук України, Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України, Інститут проблем виховання НАПН України, Інститут обдарованої дитини НАПН України, Міжнародна академія педагогічної освіти, Полтавська обласна державна адміністрація, Полтавська обласна рада, Полтавська міська рада, Мала академія наук України, Аріельський Університет (Аріель, Ізраїль), Краківський педагогічний університет імені Комісії національної освіти (Польща), Краківська Академія імені Анджея Фрич Моджевського (Польща), Університет Яна Кохановського в Кельцах філія в м. Пьотрков Трибунальський (Польща), Середня школа «Сент-Ендрю» (Канада), Національний коледж шкільних керівників (Великобританія).
На пленарному засіданні з вітальним словом до учасників наукового зібрання звернувся ректор Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка професор Микола Степаненко. Від Голови Державної служби якості освіти України Руслана Гурака учасникам конференції передав вітання й побажання продуктивної діяльності в розбудові якісної освіти Юрій Кращенко, начальник Управління Державної служби якості освіти у Полтавській області.
Сучасна проблематика навчання природничих дисциплін, шляхи підвищення його рівня у середній та вищій школі розкривалися у доповідях Марини Гриньової – доктора педагогічних наук, професора кафедри педагогічної майстерності та менеджменту імені І. А. Зязюна ПНПУ імені В.Г. Короленка, члена-кореспондента Національної академії педагогічних наук; Віри Ільченко – доктора педагогічних наук, професора, дійсного члена Національної академії педагогічних наук України, завідувачки відділу інтеграції змісту загальної середньої освіти Інституту педагогіки НАПН України; Наталії Грицай – доктора педагогічних наук, професора кафедри біології та здоров’я людини Рівненського державного гуманітарного університету; Тетяни Назаренко – доктора педагогічних наук, професора, завідувача відділу навчання географії та економіки Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України; Юлії Прасул – кандидата географічних наук, доцента кафедри фізичної географії та картографії Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна.
Для гостей та учасників конференції було організовано відеоекскурсію Ботанічним садом ПНПУ імені В.Г. Короленка (директор – Антоніна Дзюбаненко) та навчальними лабораторіями, де проходять підготовку майбутні вчителі біології (професор Світлана Гапон, доцент Людмила Гомля).
29 травня відбувся майстер-клас «Педагогічна майстерність у викладанні природничих дисциплін» Марини Антонець, доцентки кафедри педагогіки і психології ПВНЗ «Український гуманітарний інститут» (м. Буча, Київська обл.), та Олександра Антонця, доцента кафедри рослинництва Полтавської державної аграрної академії.
Засобами заочної відеоекскурсії відбулося знайомство учасників конференції з освітнім середовищем Решетилівського професійного аграрного ліцею імені І. Г. Боровенського. Цікаву інформацію про сучасні засоби навчання природничих дисциплін представили директор Ніла Спільна та викладачі Галина Мотузко і Любов Сук.
Робота форуму завершилась секційними засіданнями, у ході яких учасники обмінялися науковими та методичними напрацюваннями і здобутками.
За матеріалами конференції видано збірник, у якому представили свої роботи понад 250 науковців.