03.09.2007 р. – 04.01.2008 р. асистент кафедри екології та охорони довкілля Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка.
21.01.2008 р. – 14.12.2011 р. – асистент кафедри екології та охорони довкілля Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка.
15.12.2011 р. – 13.02.2015 р. – доцент кафедри екології та охорони довкілля Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка.
14.02.2015 р. – 31.08.2016 р., 05.09.2016 р.– 31.10.2019 р. – доцент кафедри ботаніки, екології та методики навчання біології Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка.
01.11.2019 р. – 30.06.2021 р. – професор кафедри ботаніки, екології та методики навчання біології Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка.
З 01.07.2021 р. – по теперішній час – завідувач кафедри ботаніки, екології та методики навчання біології Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка.
Коло наукових інтересів:
Здоров’язбережувальні технології, технології захисту довкілля, екологія міських систем, метеорологія та кліматологія.
Тема дисертації: «Теоретичні і методичні засади здоров’язбережувальних технологій у професійній діяльності майбутніх учителів біології», професор кафедри ботаніки, екології та методики навчання біології
Монографії:
1. Дяченко-Богун М.М. Сучасні здоров’язбережувальні технології: колективна наукова монографія / за ред. Бойчук Ю. Д., Х.: Вид-во ХНПУ імені Г.С. Сковороди, 2018. 724с.
2. Дяченко-Богун М.М. Здоров’язбережувальні технології в освітньому середовищі: колективна монографія / за заг. ред. Л. М. Рибалко. – Тернопіль: Осадца В.М., 2019. 400 с.
3.Дяченко-Богун М.М. Здоров’язбережувальні технології у професійній діяльності майбутніх учителів біології. Полтава : Полтавський нац. пед. ун-т ім. В.Г. Короленка, 2015. 348 с.
Керівництво науково-дослідною роботою студентів: керівництво проблемною групою «Біоекоетика». Член трьох редакційних колегій фахових педагогічних видань – «Витоки педагогічної майстерності», «Естетика і етика педагогічної дії», «Педагогічні науки» (Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка).
Навчально-методична робота, дисципліни:
- Метеорологія та кліматологія.
- Ландшафна екологія.
- Екологічна експертиза.
- Моніторинг довкілля.
- Популяційна екологія.
- Cистемний аналіз якості навколишнього середовища.
1. Diachenko-Bohun M., Hrytsai N., Grynova M., Grygus I Zukow W. «The readiness formation of future biology teachers for healthcare-safety technologies realization in professional activity». Education and Information Technologies., 2018. Vol. 23., Р. 1-13 https://doi.org/10.1007/s10639-018-9799-y DOI: 10.1007 / s10639-018-9799-й (1,6 д.а.)
2. Hrytsai, N., Diachenko-Bohun, M., Grynova, M., Grygus, I., Zukow, W. «Methodical Training System Enhancements of Future Biology Teachers at Pedagogical Universities». Journal of History Culture and Art Research – Tarih Kultur ve Sanat Arast?rmalar? Dergisi. 2019. Vol. 8. No.1., Р. 30-38. doi: 10.7596/taksad.v8i1.1995 (1,08 д.а.)
3. Diachenko-Bohun, M., Rybalko, L., Grygus, I. & Zukow, W. «Health Preserving Educational Environment in the Condition for Information Technologies». Journal of History Culture and Art Research (ISSN: 2147-0626) Vol. 8, No. 2, June 2019., 93-101. doi:10.7596/taksad.v8i2.2075 (1,22 д.а.)
4. Diachenko-Bohun M., Hrytsai N., Grynova M., Grygus I., Muszkieta R., Napierala M. and Zukow W. «Characteristics of healthbreakers in the conditions of realization of health: safety technologies in education structures». International Journal of Applied Exercise Physiology (IJAEP). 2019. Vol. 8. No 3.1. P. 26–34. DOI: https://doi.org/10.30472/ijaep.v8i3.1.656 (1,08д.а.)
5. Гриньова М.В., Кононец Н.В., Дяченко-Богун М.М., Рибалко Л.М. «Ресурсно-орієнтоване навчання студентів в умовах здоров’язбережувального освітнього середовища», Інформаційні технології і засоби навчання (ISSN: 2076-8184), Том 72, №4, 2019, с.182-193. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v72i4 (1,63д.а.)
6. Maryna Diachenko-Bohu, Lina Rybalko, Maryna Hryniova, Yury Moroz «Integrated Healthcare Saving Technologies Innovative Potential in Higher Education Institutions» International Journal of Engineering & Technology, Modern Journal of Language Teaching Methods (ISSN: 2251-6204 ) 7 (4.8) (2018) 815-817. Website:www.sciencepubco.com/index.php/IJET (0,27 д.а.)
7. Дяченко-Богун М. М. Етика здоров’язбережувальних технологій / М. М. Дяченко-Богун // Науковий вісник Нац. екол.-натур. центру учн. мол. МОН України – Київ, 2016. – Вип. 2. – С. 133–140 (1,8 д.а.)
8. Дяченко-Богун М. М. Структурні компоненти моделі підготовки майбутніх учителів природничих дисциплін до реалізації здоров’язбережувальних технологій у закладах освіти / М. М. Дяченко-Богун // Імідж сучасного педагога : [науково-практичний освітньо–популярний журнал]. – Полтава. – 2016. – Вип. № 1. – С. 26–28 (0,2 д.а.)
9. Дяченко-Богун М. М. Дидактогенні фактори, що негативно впливають на рівень здоров’я дітей у загальноосвітніх навчальних закладах / М. М. Дяченко-Богун // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: наук. журнал / Гол. редактор А. А. Сбруєва. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016. – № 2 (56).– С. 123–129 (0,8 д.а.)
10. Дяченко-Богун М. М. Здоров’язбережувальний проект як метод підготовки учителів біології до реалізації здоров’язбережувальних технологій у професійній діяльності / М. М. Дяченко-Богун //Нові технології навчання:наук.-метод. зб. / Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН України. – Київ, 2016. – Вип. 86. – частина 1 – С. 7–10 (0,4 д.а.)
11. Дяченко-Богун М. М. Формування культури здорового способу життя особистості / М. М. Дяченко-Богун // ХVІІI Каришинські читання: матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Методика навчання природничих дисциплін у середній та вищій школі» – Полтава: ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2016. – С. 145–147. (0,2 д.а.)
12. Дяченко-Богун М. М. Основні компоненти здоров'язберігаючих технологій в освітньому середовищі вищого педагогічного навчального закладу / М. М. Дяченко-Богун // Матеріали обл. наук.–практ. семінару «Формування екологічного світогляду та розвитку екологічної культури в середній та вищій школі» – Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2016. – С. 29–33. (0,5 д.а.)
13. Дяченко-Богун М.М. Реалізація здоров’язбережувальних технологій через педагогічні принципи підготовки майбутніх учителів біології в освітньому середовищі вищого педагогічного навчального закладу / М.М. Дяченко-Богун // Витоки педагогічної майстерності : зб. Наук. Пр. / Полтав. Нац. Пед. Ун-т імені В.Г.Короленка. –Полтава, 2017. – Вип. 19. – С.147-153. (0,81 д.а.)
14. Дяченко-Богун М.М. Критерії готовності майбутніх учителів природничих дисциплін до реалізації здоров’язбережувальних технологій у закладах освіти. // Духовність особистості: методологія, теорія і практика :збірник наукових праць / Гол. редактор Г.П.Шевченко. – Вип. 1 (76). – Сєвєродонецьк: вид-во СНУ ім. В. Даля. – 2017. – С. 22–30.(1,08 д.а.)
15. Дяченко-Богун М.М. Практичні аспекти методики формування готовності майбутніх учителів біології до реалізації здоров'язбережувальних технологій у професійній діяльності / М.М. Дяченко-Богун // Витоки педагогічної майстерності : зб. Наук. Пр. / Полтав. Нац. Пед. Ун-т імені В.Г.Короленка. –Полтава, 2017. – Вип. 20. – С.114-118. (0,54 д.а.)
16. Дяченко-Богун М.М. Основні напрямки модернізації підготовки майбутніх учителів біології до реалізації здоров’язбережувальних технологій у професійній діяльності. // Збірник наукових праць[Серія: Педагогічна освіта: теорія і практика]. – Кам’янець-Подільськ. – 2017. – Вип. № 22(Ч.1) – С. 275–281.(0,81 д.а.)
17. Дяченко-Богун М.М.Формування готовності майбутніх учителів біології до реалізації здоровязбережувальних технологій у професійній діяльності: методичні аспекти / М.М. Дяченко-Богун // Scientific Letters of academic society of Michal Baludanski/ Slovakia. – Valume 5, No.3/2017. – p.41-44.(0,4 д.а.)
18. Дяченко-Богун М.М. Використання інтернет-технологій при підготовці майбутніх учителів біології до реалізації здоров’язбережувальних технологій у професійній діяльності/ М.М. Дяченко-Богун // Педагогічні засади навчання природознавства в загальноосвітній школі : зб. наук. праць / [ред. кол., головн. ред. В. Р. Ільченко]. – Полтава : ПОІППО, 2017. – Вип. 7. – С.143-147.( 0,5 д.а.)
19. Дяченко-Богун М.М. Методична підготовка майбутніх учителів природничих дисциплін до реалізації здоров’язбережувальних технологій у закладах освіти/ М.М. Дяченко-Богун // Міжнародна науково-практична конференція: «Актуальні питання медицини і біології» Полтава, 2017.–С.141-142.(0,13 д.а.)
20. Дяченко-Богун М. М. Організація методичної роботи на природничому факультеті полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка/ М.М.Дяченко-Богун // Міжнародна науково-практична конференція «Методика навчання природничих дисциплін у середній та вищій школі» ХXIV Каришинські читання. Полтава, 2017. – С. 95-97.(0,27 д.а.)
21. Дяченко-Богун М.М., Парамонов А.В. Реалізація принципів здоров'язбережувальних технологій в освітньому середовищі вищого педагогічного навчального закладу / М.М. Дяченко-Богун, А.В.Парамонов // Міжнародна науково-практична конференція: «Біорізноманіття: теорія, практика та методичні аспекти вивчення у загальноосвітній школі» Полтава, 2017. – С.228-230.(0,27д.а.)
22. Дяченко-Богун М. М. Етичні аспекти здоровязбережувальних технологій / М.М. Дяченко-Богун // ІІІ Всеукраїнська науково-практична інтернет-конференція «Фізична реабілітація та здоров’язбережувальні технології: реалії і перспективи» : [гол. ред. Л. М. Рибалко]. – Полтава : ПолтНТУ імені Юрія Кондратюка, 2017. – С.79-81.(0,27 д.а.)
23. Дяченко-Богун М.М., Оніпко В.В. Упровадження здоровязбережувальних технологій у закладах освіти/ М.М. Дяченко-Богун, В.В. Оніпко// Витоки педагогічної майстерності : зб. наук. праць. / Полтав. нац. пед. ун-т імені В.Г. Короленка.- Полтава, 2018. Випуск 21. - С.142-146. (ISSN 2075-146X) ( 0,5 д.а./ 0,25)
24. Дяченко-Богун М.М., Оніпко В.В. Теоретичні основи формування природоохоронної культури студентів/ М.М. Дяченко-Богун, В.В. Оніпко// Естетика і етика педагогічної дії: зб. наук. праць. / Ін-т пед. освіти і освіти дорослих НАПН України, Полтава нац. пед..ун-т імені В.Г. Короленка.- 2018. Вип. 18. - С.147-154. (ISSN 2226-4051) ( 0,9 д.а./ 0,45)
25. Дяченко-Богун М. М., Оніпко В. В. Етика впровадження здоров’язбережувальних технологій в освітнє середовище вищого навчального закладу/ М. М. Дяченко-Богун, В. В. Оніпко, // Витоки педагогічної майстерності: зб. наук. праць / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. – Полтава, 2018. Випуск 22. – С. 157-160 (0,5 д.а.)
26. Дяченко-Богун М. М. Методична підготовки майбутніх учителів природничих дисциплін до реалізації здоров’язбережувальних технологій у закладах освіти / М.М. Дяченко-Богун // ХVII Міжнародна науково-практична конференція «Макаренківська концепція підготовки вчителів у контексті вітчизняних та світових тенденцій розвитку педагогічної освіти» та Всеукраїнських науково-практичних семінарів «Управлінська майстерність керівника навчального закладу», «Управління проектами у сфері науки, освіти, інновацій та інформатизації», «Управління інноваційною діяльністю в освіті та у виробництві»/ За ред. проф. М.В. Гриньової. – Полтава, 2018. – С.62-64. (0,4 д.а.)
27. Дяченко-Богун М. М. Застосування мультимедійних засобів навчання у ВНЗ/ М.М.Дяченко-Богун // Міжнародна науково-практична конференція «Методика навчання природничих дисциплін у середній та вищій школі» ХXV Каришинські читання. / За заг. ред. проф. М.В. Гриньової. – Полтава: ПП «Астрая», 2018. – С. 119-121.(0,27 д.а.)
28. Дяченко-Богун М. М. Теоретичні засади формування культури здорового способу життя/ М.М. Дяченко-Богун // ІV Всеукраїнська науково-практична інтернет-конференція «Фізична реабілітація та здоров’язбережувальні технології: реалії і перспективи» : [гол. ред. Л. М. Рибалко]. – Полтава : ПолтНТУ імені Юрія Кондратюка, 2018. – С.148-150. (0,27 д.а.)
29. Дяченко-Богун М. М., Рибалко Л. М. Здоров'язбережувальні технології в освітньому середовищі закладу вищої освіти/М. М. Дяченко-Богун, Л. М. Рибалко // Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Методика навчання природничих дисциплін у середній та вищій школі» XXVІ Каришинські читання. / За заг. ред. проф. М.В. Гриньової. – Полтава: Астрая, 2019. – С. 129-130 (0,27д.а.)
30. Дяченко-Богун М.М. Інноваційні форми організації навчальної діяльності студентів / М.М. Дяченко-Богун, Т.В. Шкура // Управління якістю підготовки фахівців : м-ли Всеукраїнської науково-методичної конференції / За заг. ред. проф. Т.А. Сафранова. – Одеса: ОДЕКУ, 2019. – С. 124-126. (0,2д.а)
31. Дяченко-Богун М. М. Реалізація здоровязбережувальних технологій у професійній діяльності майбутніх учителів природничих дисциплін/ М.М. Дяченко-Богун // ІІ Всеукраїнська науково-практична конференція (з міжнародною участю) «Сучасна освіта: методологія, теорія, практика»; ПУ «ВНЗ «Міжнаролний гуманітарно-педагогічний інститут» – Дніпро:Акцент ПД, 2019. – С.90-92. (0,4 д.а.)
32. Гафіяк А. М., Дяченко-Богун М. М., Міхеєнко О. І., Ткаченко А. В Педагогічні умови формування професійної компетентності майбутніх фахівців з інформаційно-комунікаційних технологій. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. Випуск 3 (128). Одеса, 2019. С. 84-91.(1,08 д.а.)
33. Дяченко-Богун М.М. Інтегративна роль еколого-еволюційного підходу в природознавстві. / М.М. Дяченко-Богун // Витоки педагогічної майстерності : зб. наук. пр. / Полтав. нац. пед. ун-т імені В.Г.Короленка. Полтава, 2019. Вип. 23. С. 174-179.(0,8 д.а.)